İran, ABD'nin ülkenin güneyine düzenlediği son hava saldırılarını ateşkes mutabakatının ihlali olarak nitelendirerek Washington'ı uluslararası hukuku çiğnemekle suçladı. Taraflar karşılıklı tehditlerini sürdürdü.
İran Dışişleri Bakanlığı, pazar günü yayınladığı açıklamada ABD'nin ülkenin güneyini hedef alan hava saldırılarının Birleşmiş Milletler Şartı'nın yanı sıra 18 Haziran'da imzalanan mutabakat zaptının da açık ihlali olduğunu belirtti.
Açıklamada, "ABD taahhütlerine hiçbir değer vermemekte, anlaşmaları bozmak ise onun doğasının bir parçasıdır." ifadelerine yer verildi.
ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) ise yaptığı açıklamada, Amerikan savaş uçaklarının İran'ın askeri gözetleme altyapısını, haberleşme sistemlerini, hava savunma unsurlarını, insansız hava aracı depolarını ve mayın döşeme kapasitesini hedef aldığını duyurdu.
Washington, saldırıların cumartesi günü ticari bir gemiye düzenlenen saldırıya karşılık gerçekleştirildiğini bildirdi.
İran Devrim Muhafızları ise ABD'nin saldırılarının sürmesi halinde Washington ile yürütülen müzakerelerden çekilebileceklerini belirterek, yeni ihlallere daha sert karşılık verileceği uyarısında bulundu.
ABD Başkanı Donald Trump da İran'ı ateşkesi ihlal etmekle suçlayarak, savaşın yeniden başlaması halinde İran'ı "ortadan kaldıracaklarını" söyledi.
ABD, cuma günü de "Ever Lovely" adlı ticari gemiye yönelik İran saldırısına misilleme olarak İran'daki hedefleri vurduğunu açıklamıştı.
İran ise buna karşılık Kuveyt ve Bahreyn'deki Amerikan hedeflerini vurduğunu öne sürmüştü.
Söz konusu gelişmeler, ABD ile İran arasında 18 Haziran'da imzalanan ve 60 günlük müzakere sürecini başlatan mutabakat zaptının ardından yaşanan ilk doğrudan askeri gerilim olarak değerlendiriliyor.
Kaynak: Mepa News