1. KORONAVİRÜS

  2. "AstraZeneca aşısıyla kan pıhtılaşması arasında bağlantı var"
"AstraZeneca aşısıyla kan pıhtılaşması arasında bağlantı var"

"AstraZeneca aşısıyla kan pıhtılaşması arasında bağlantı var"

Avrupa İlaç Ajansı (EMA) üst düzey yetkilisi Marco Cavaleri, AstraZeneca aşısı ile kan pıhtılaşması arasında bir bağlantı olduğunu, ancak nedeninin henüz netleştirilemediğini açıkladı.

Mepa News | Haber Merkezi
A+A-

EMA Biyolojik Sağlık Tehditleri ve Aşı Stratejisi Başkanı Marco Cavaleri, İtalya'da yayınlanan Il Messaggero gazetesine yaptığı açıklamada AstraZeneca aşısıyla kan pıhtılaşması arasında bir bağlantı olduğunu söyledi.

"Aşı ile bir bağlantısı olduğu açık. Ama hala bu tepkiye neyin sebep olduğunu bilmiyoruz" diyen Cavaleri, "Aşı nedeniyle meydana gelen bu sendromu ayrıntılı olarak tanımlamak için neler olup bittiğine dair kesin bir resim elde etmeye çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

Cavaleri ayrıca, "Aşılananlar arasında, gençler arasında beklediğimizden daha fazla pıhtılaşma vakası var" dedi.

Avrupa ülkelerinde AstraZeneca kullanımı sonucunda artış görülen pıhtılaşma vakaları, aşının güvenilirliğinin sorgulanmasına neden oldu. 

Ancak, İtalya da dahil olmak üzere bazı ülkeler, 'faydalarının risklerden daha ağır bastığını ve kullanımda kalması gerektiğini' açıkladı. 

uygulamabanner.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Mepa News, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Her bir yorum 600 karakterle (boşluklu) sınırlıdır.
İlgili Haberler