1. HABERLER

  2. SURİYE

  3. Dünya basını 'Barış Pınarı Harekatı' hakkında ne yazdı?
Dünya basını 'Barış Pınarı Harekatı' hakkında ne yazdı?

Dünya basını 'Barış Pınarı Harekatı' hakkında ne yazdı?

Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyinde başlattığı operasyon dünya basınında da geniş yankı uyandırdı.

A+A-

ABD'den Rusya'ya birçok ülkede gazeteler, ilk sayfalarından Türkiye'nin Suriye'nin kuzeyinde başlattığı operasyonu duyurdu.

New York Times: Kürtler yüzüstü bırakıldı

Amerikan basınında Barış Pınarı Harekatı'na yer verilirken 'Kürtler yüzüstü bıraktı' ifadelerini kullandı. The New York Times 10 Ekim günü çıkardığı ilk sayfasında "Türkiye silahlanırken bir müttefike ihanet" başlığına yer verdi.

The Washington Post'un manşete koyduğu "Türkiye Suriye'de Amerikan müttefiklerine karşı operasyon başlattı" başlıklı haberde harekatın Trump tarafından Suriye'den çekilme kararı üzerine başladığı vurgusu yapıldı.

The Wall Street Journal ise ilk sayfasında "Türkiye ABD müttefikine saldırı başlattı" ifadelerini kullanarak, Trump'ın operasyon için "kötü bir fikir" yorumu paylaşıldı.

The Independent: Türkiye Trump'ın terk ettiği Kürtleri hedef aldı

İngiltere'nin The Independent gazetesi de operasyon haberini manşetten verdi. "Türkiye Trump tarafından 'terk edilen' Kürtleri hedef aldı" başlığıyla verilen haberde bombardımanın başlamasının ardından sivillerin bölgeyi terk ettiği bilgisi yer aldı.

The Times gazetesi ise operasyondan ilk sayfasında bahsetmedi.

Liberation: Erdoğan'ın çirkin savaşı

Fransa'da harekat haberine manşetten yer veren sol görüşlü Liberation gazetesi "Kürtlere karşı Erdoğan'ın çirkin savaşı" başlığını kullandı. Haberde, Ankara'nın Washington'un belirsizliğinden yararlanarak operasyona başladığı söylendi.

Le Monde gazetesi ilk sayfasında Barış Pınarı Harekatı'na dair yer ayırmazken Le Figaro gazetesi, "Erdoğan Suriye'deki Kürtlere karşı saldırıya geçti" dedi.

Der Tagesspiegel: Türkiye'nin Suriye'yi işgali

Halle kentindeki sinagoga yapılan saldırının gündemde olduğu Almanya'da Der Tagesspiegel gazetesi, operasyondan ilk sayfasında "Türkiye'nin Suriye'yi işgali" şeklinde bahsetti.

Die Welt gazetesi ise ilk sayfasında harekata yer vermedi.

El Pais: Karadan ve havadan saldırı

İspanya'nın El Pais gazetesi habere "Türkiye Suriye'deki Kürt hedeflerine havadan ve karadan saldırdı" başlığını atarken, Avrupa Birliği'nin operasyonu durdurma çağrısını hatırlattı.

Izvestia: Kürt dolambacı

Rusya'nın Izvestia gazetesi de manşette yer verdiği haberde "Kürt dolambacı" kelimelerine yer verirken, Türkiye'nin Suriye'de başlattığı operasyonun sonuçlarının ne olabileceği yönünde soru soruldu.

twtcanli.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Yorumların her türlü cezai ve hukuki sorumluluğu yazan kişiye aittir. Mepa News, yapılan yorumlardan sorumlu değildir. Her bir yorum 600 karakterle (boşluklu) sınırlıdır.
İlgili Haberler