1. HABERLER

  2. TÜRKİYE

  3. Sputnik Genel Yayın Yönetmeni: Yavuz Oğhan Davutoğlu'na angaje, yaptığı gazetecilik değil
Sputnik Genel Yayın Yönetmeni: Yavuz Oğhan Davutoğlu'na angaje, yaptığı gazetecilik değil

Sputnik Genel Yayın Yönetmeni: Yavuz Oğhan Davutoğlu'na angaje, yaptığı gazetecilik değil

Sputnik Genel Yayın Yönetmeni, Akif Beki ve İsmail Saymaz ile ilgili de "Yollarımızı ayırdığımız gazeteciler bu meselenin SETA raporu ile hiçbir ilişkisi olmadığını biliyor" dedi

Independent Türkçe
A+A-

Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Mahir Boztepe, Yavuz Oğhan, Akif Beki ve İsmail Saymaz'ın eski Başbakan Ahmet Davutoğlu'yla röportaj yaptıktan sonra işten çıkarılmasına ilişkin konuştu.

"Röportajı 2 gün önce öğrendim"

Odatv'ye konuşan Boztepe, Yavuz Oğhan'ı "Ahmet Davutoğlu'na angaje olmakla" suçlarken, programın yapılacağını 2 gün önce öğrendiğini ve onay vermediğini ifade ederek, "Röportajdan bir gün önce, Yavuz Bey’e röportajın bizim tarafından yapılmasının doğru olmadığını aktardım. Akif Beki ve İsmail Saymaz’ın röportaja dahil olduğunu ise röportaja 1 gün kala öğrendim. Oğhan ‘Biz bunu kendi Youtube kanalımızda yapacağız’ dedi. Akif Beki ve İsmail Saymaz’ın da orada olacağını söyledi” diye konuştu.

"Röportajı RS FM diye alıntılanırsa programı bitireceğiz dedim"

Bunun üzerine Yavuz Oğhan'a "Bu röportaj medyada RS FM diye alıntılanırsa programı bitireceğiz" uyarısını yaptığını söyleyen Boztepe, "Biz yayın politikamız gereği, Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz ve açıklamalarının bizim üzerimizden yayılmasını istemiyoruz. Haber değerinin olduğuna inanmıyoruz. Bizim yayın politikamız bu ve yine bir yayın organı olarak hakkımız. Nitekim kendi sitemizde yayınlanmadı. Onların sayfaları için de şartımız buydu; ‘RS FM’de yayınlandı’ ifadesi kullanılmasın." dedi.

"Sputnik'in formatını kendi kanalında kullanıp Sputnik'in özel işi paketledi"

Röportajın tüm yayın kuruluşlarında RS FM olarak alıntılandığına dikkat çeken Boztepe, "Çünkü, program Sputnik’e ait, format Sputnik’e ait, KJ Sputnik’e ait, KJ’de kullanılan turuncu renk Sputnik’e ait. Bunların hepsi Sputnik’in izni olmadan kullanıldı. Bizim telifini ödediğimiz bir program bu. Bunu hiçbir yayın kuruluşu kabul etmez. Sputnik’in formatını alıp kendi kanalında kullanıyorsun ve bunu Sputnik’in özel işi gibi paketliyorsun."ifadelerini kullandı.

"Yavuz Oğhan programları kendi başına mı yaptı, çok sesliliği biz sağladık"

Yavuz Oğhan’ın 4 yıldır RS FM’de binden fazla program yaptığına ve hiçbirine müdahale edilmesinin söz konusu olmadığını savunan Boztepe,“Yavuz Oğhan 4 yıldır RS FM’de ve binden fazla program yaptı. Ben yayın yönetmeni olarak birine dahi müdahale etmedim. Bin konuk almıştır belki, birine bile sansür uygulamadım. Bunu RS FM’de program yapan tüm gazeteciler kabul edecektir. Dilerseniz sorun. Bu sadece Yavuz Oğhan için geçerli değil, tüm programcılar bu özgürlük içinde gazetecilik yapmaktadır. Yavuz Oğhan 4 yıldır programları kendi başına mı yaptı. Bu çok sesliliği kim sağladı? Biz sağladık. Bundan bizim yani Sputnik Türkiye çalışanlarının tamamının emeği var” dedi. 

"Yollarımızı ayırdığımız gazeteciler de bu meselenin SETA raporu ile hiçbir ilişkisi olmadığını biliyor"

Akif Beki ve İsmail Saymaz'ın programın sonlandırılmasına ilişkin yaptığı SETA vurgusuna da yanıt veren Sputnik Genel Yayın Yönetmeni, şunları söyledi:

"Konunun SETA raporuyla hiçbir ilgilisi yok. SETA raporunda ismi olanlar Sputnik’te çalışmaya devam ediyor. Mesele SETA rapor değil, bir oldu bitti meselesidir ve Davutoğlu’nun çıkmasını biz kabul etmedik. Tekrar ediyorum. SETA raporunda adı geçenlerden biri de benim. Hedef gösterildik. SETA raporunda hedef gösterilen hiçbir çalışanımız işten çıkarılmadı. SETA raporunu, bu konuyla ilintilendirmek kötü niyettir. Yollarımızı ayırdığımız gazeteciler de bu meselenin SETA raporu ile hiçbir ilişkisi olmadığını biliyor. Bizim iznimiz dışında, onay dahi alınmadan yayın politikamıza  aykırı davranıldı. Bu sansür değildir. Eğer benzin 7 TL olduğunda ben bunu gizliyorsam sansür budur. Ben ne Sputnik’in sitesinde ne de radyoda haber gizliyorum. Her şeyi halka duyuruyoruz. Haber gizlemek sansürdür ama yayın politikasına uygun şekilde tercihler yapmak sansür değildir. Bu yayın politikası ile ilgili. SETA raporu, tamamen mağduriyet yaratmak için söyleniyor."

"Oğhan'ın yönettiği Tarafsız Haber Ajansı, Davutoğlu'nun tanıtımını yapmak için kullanılıyor"

Boztepe, Yavuz Oğhan'a yönelik yaptığı "Davutoğlu'na angaje olduğu" suçlamasına ilişkin şunları söyledi: 

"Tüm bunlar işin bir tarafı. Diğer yanı ise; Yavuz Oğhan medyası olmayan Davutoğlu’na bir medya yaratmak amacıyla yola çıkan Tarafsız Haber Ajansı’nın kurucularından ve yönetiyor. Tarafsız Haber Ajansı, kamuoyuna böyle yansımasa bile, Davutoğlu’nun tanıtımını yapmak için kullanılıyor. Yavuz Oğhan’la yapılan sözleşmemiz gereği böyle bir durumu kabul edemeyiz. Biz Sputnik olarak Davutoğlu’nun ajansı ile yan yana görünmek istemiyoruz. Biz Türkiye’de yaşanabilecek bir siyasi mücadelenin tarafı değiliz. Politikacı değiliz, sadece gazeteciyiz. Sputnik’in program formatı onay olmadığı halde birebir kopyalanarak, sanki Davutoğlu programı Sputnik’ten yapılmış gibi her yerden yayıldı. Buna dünyanın bütün kurumsal haber ajansları itiraz eder. BBC de dahil, Reuters da dahil, Türkiye’dekiler de dahil, Odatv de dahil… Biz buna itiraz ettik, bu kadar basit. Bir de Tarafsız Haber Ajansı’nda çalışması, sözleşmeye aykırı bir hamle ve biz bunu kabul etmedik."

"Yavuz Oğhan siyasetçiye angaje; bu yaptığını gazetecilik faaliyeti olarak değerlendirmiyoruz"

Yavuz Oğhan gibi gazetecilik faaliyetinin dışında siyasetçiye angaje olan kişiler bizim gazetecilik anlayışımıza uygun değil. Bize karşı yapılan bu faaliyet, aslında daha büyük yeni bir proje için atılan adımdır. Bizim Sputnik dışında Türkiye’de bir gazetecilik faaliyetimiz yoktur. Yavuz Oğhan’ın bu yaptığını gazetecilik faaliyeti olarak değerlendirmiyoruz.

uygulamabanner.jpg

HABERE YORUM KAT

UYARI: Hakaret içeren ve imla kurallarına dikkat edilmeden yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
İlgili Haberler